Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld.
Health Coaching Hoogeveen en VoetreflexPlus bij HCH voldoen aan deze eisen.

Het kan voorkomen dat je als cliënt van Health Coaching Hoogeveen een klacht hebt over de geboden zorg. De voorkeur gaat ernaar uit dat je de klacht rechtstreeks met mij, Gerrieke Tolsma, als zorgverlener bespreekt. Mocht je dat om welke reden dan ook, niet prettig vinden, probeer het dan schriftelijk in te dienen bij Gerrieke Tolsma. Dan kan het daarna besproken worden.

Het is natuurlijk de bedoeling om een klacht te verhelpen op een voor alle partijen zo goed mogelijke wijze. Elke VNRT-therapeut is op grond van de Wkkgz verplicht een klachtenregeling te treffen voor haar cliënten. De VNRT heeft een klachtenregeling voor haar leden die is opgesteld door de SCAG. In de klachtenregeling zijn de algemene regels van de beroepsvereniging voor de omgang met onvrede, de doelstellingen en uitgangspunten genoemd die de VNRT en haar leden hanteren bij de omgang met klachten.
Mocht je ondanks de goede intenties toch onvoldoende gehoord voelen, dan kun je je wenden tot de beroepsvereniging VNRT.